Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6090181609   L'avaluació a educació Infantil
2017-2018   Cicle de conferències. Educació Infantil
  
   7/11/2017 - 21/11/2017 (15 hores) de 17:30h a 19:30h
   ESC la Creu
   av. Europa, 92 (Torrefarrera) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017
  
Descripció i   Metodologia:   La publicació, el curs passat, de la nova Ordre d’avaluació per a l’Educació primària ha suposat endegar processos de reflexió a l’entorn de temàtiques nuclears: finalitats de l’avaluació, instruments i estratègies, paper de l’alumne, informes a les famílies, models de relació-informació i col•laboració, noves propostes metodològiques, funció dels docents i dels alumnes en els processos d’aprenentatge. Revisar i replantejar el model avaluatiu comporta, necessàriament, revisar la resta de components dels models educatius dels centres: Temps, horaris, agrupaments, paper dels alumnes en l’aprenentatge, propostes metodològiques, etc. El curs passat els claustres dels tres centres van assistir a la formació intrercentre que es va desenvolupar a Alguaire. El contingut i l’orientació de l’activitat, més centrada en l’educació primària, ha portat als equips d’educació infantil a plantejar la necessitat de continuar formant-nos en alguns dels continguts que s’hi van desenvolupar. Els equips, amb el vistiplau de les direccions considerem que ens és necessari continuar reflexionant a l’entorn de temàtiques clau relacionades amb la qualitat del servei educatiu als infants: famílies, informes, models organitzatius (Treballs per racons, per projectes i per ambients).
  
Objectius   • Reconèixer les diferències i les especificitats del treball de projectes, racons i ambients als parvularis en relació als que es desenvolupen a l’educació primària.
• Valorar la necessitat de plantejar un concepte d'infant capaç, autònom, curiós, experimentador i amb iniciativa.
• Reconèixer la necessitat de revisar i replantejar pràctiques i dinàmiques en els models de relació, informació i participació de les famílies amb els parvularis.
• Conèixer els elements del currículum que es vinculen al treball per projectes, als racons i als ambients de desenvolupament.
  
Continguts   • Infant i escola dos contexts de desenvolupament
• Decret 181/2008
• Aspectes diferencials entre l’educació infantil i l’educació primària
• Nous models de relació, informació i participació de les famílies en els centres d’educació infantil.
• Informes a les famílies, aspectes diferencials d’educació primària.
• Propostes d’organització:
o Racons de treball
o Treball per projectes
o Ambients
• Paper de l’adult i dels infants en aquestes propostes
  
Formador/a   Enric Queralt
  
Avaluació   Les accions de centre per dur a terme el seguiment i avaluació per a la transferència immediata a l'aula són:
-Assessorament i guia, per part de la formador

- A la fi de cada sessió l´assessor ens formularia una proposta de treball intern del què caldria fer-li´n arribar mostres.
Per tant, entre sessió i sessió hi hauria, com a mínim 15 dies d'interval.
Els materials que s´enviarien serviran per iniciar la següent sessió, a manera de "retorn" analitzat i comentat
L'endemà de cada sessió l´assessor ens faria arribar la còpia del material emprat.

-Possibilitat de veure models diferents d´informes amb la nova ordre, per tal de poder elaborar-ne un de propi cada claustre.
  
Requisits de  certificació   1. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

2. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   Activitat restringida al professorat de les escoles La Rosella de Roselló, Teresa Bergadà d'Alguaire i La Creu de torrefarrera.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   07/11/2017   1730   1930 
 Sessió 2   dimarts   14/11/2017   1730   1930 
 Sessió 3   dimarts   21/11/2017   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent