|
6090181609 |
L'avaluació a educació Infantil |
2017-2018 |
Cicle de conferències. Educació Infantil |
|
|
|
7/11/2017 - 21/11/2017 (15 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC la Creu |
|
av. Europa, 92 (Torrefarrera)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La publicació, el curs passat, de la nova Ordre d’avaluació per a l’Educació primària ha suposat endegar processos de reflexió a l’entorn de temàtiques nuclears: finalitats de l’avaluació, instruments i estratègies, paper de l’alumne, informes a les famílies, models de relació-informació i col•laboració, noves propostes metodològiques, funció dels docents i dels alumnes en els processos d’aprenentatge. Revisar i replantejar el model avaluatiu comporta, necessàriament, revisar la resta de components dels models educatius dels centres: Temps, horaris, agrupaments, paper dels alumnes en l’aprenentatge, propostes metodològiques, etc. El curs passat els claustres dels tres centres van assistir a la formació intrercentre que es va desenvolupar a Alguaire. El contingut i l’orientació de l’activitat, més centrada en l’educació primària, ha portat als equips d’educació infantil a plantejar la necessitat de continuar formant-nos en alguns dels continguts que s’hi van desenvolupar. Els equips, amb el vistiplau de les direccions considerem que ens és necessari continuar reflexionant a l’entorn de temàtiques clau relacionades amb la qualitat del servei educatiu als infants: famílies, informes, models organitzatius (Treballs per racons, per projectes i per ambients).
|
| |
Objectius |
• Reconèixer les diferències i les especificitats del treball de projectes, racons i ambients als parvularis en relació als que es desenvolupen a l’educació primària.
• Valorar la necessitat de plantejar un concepte d'infant capaç, autònom, curiós, experimentador i amb iniciativa.
• Reconèixer la necessitat de revisar i replantejar pràctiques i dinàmiques en els models de relació, informació i participació de les famílies amb els parvularis.
• Conèixer els elements del currículum que es vinculen al treball per projectes, als racons i als ambients de desenvolupament.
|
| |
Continguts |
• Infant i escola dos contexts de desenvolupament
• Decret 181/2008
• Aspectes diferencials entre l’educació infantil i l’educació primària
• Nous models de relació, informació i participació de les famílies en els centres d’educació infantil.
• Informes a les famílies, aspectes diferencials d’educació primària.
• Propostes d’organització:
o Racons de treball
o Treball per projectes
o Ambients
• Paper de l’adult i dels infants en aquestes propostes
|
| |
Formador/a |
Enric Queralt
|
| |
Avaluació |
Les accions de centre per dur a terme el seguiment i avaluació per a la transferència immediata a l'aula són:
-Assessorament i guia, per part de la formador
- A la fi de cada sessió l´assessor ens formularia una proposta de treball intern del què caldria fer-li´n arribar mostres.
Per tant, entre sessió i sessió hi hauria, com a mínim 15 dies d'interval.
Els materials que s´enviarien serviran per iniciar la següent sessió, a manera de "retorn" analitzat i comentat
L'endemà de cada sessió l´assessor ens faria arribar la còpia del material emprat.
-Possibilitat de veure models diferents d´informes amb la nova ordre, per tal de poder elaborar-ne un de propi cada claustre.
|
| |
Requisits de certificació |
1. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
2. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat restringida al professorat de les escoles La Rosella de Roselló, Teresa Bergadà d'Alguaire i La Creu de torrefarrera.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
07/11/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
14/11/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
21/11/2017 |
1730 |
1930 |
|
| |
|